Az illatszerek rendkívüli jelentőséggel bírnak az emberek életében. Képesek kiemelni az egyéniséget vagy az egyéni stílust, javítani a kedvünket, energiát adni vagy éppen pihentető hatást kelteni. Egy jó illat növeli a viselője önbizalmát, hatással van a közvetlen, de a tágabb környezetünkre is. Nyíltan vagy rejtve a tudatunkba ivódnak, majd később emlékeket idéznek elő.Az eredeti illatszereknek azonban borsos áruk van. Nem csoda hát, hogy illatgyűjteményre vágyakozva hamisítványokra bukkanhatunk. Ezt olvasva elszomorodhatunk, hezitálhatunk, hogy vajon belemenjünk egy-egy vásárba vagy ne. Ne habozzon és olvasson tovább, segítünk!
Vannak olyan márkák, amelyek nem rejtik véka alá, hogy parfümimitációkat, másolatokat kínálnak. Ellenkezőleg, termékeiket olcsó illatszerekként hirdetik, amelyek teljes mértékben helyettesítik az eredeti változatokat.
Igaz, hogy a parfümimitáció nem számít plágiumnak, sem hamisítványnak. Az üzleti hálózatban teljesen legálisan vannak jelen, gyakran ötletes reklámok hívják fel rájuk a figyelmet. Lehet, hogy már találkozott is ilyesmivel, mégpedig úgy, hogy egy-egy barátnője viselt ilyen illatot, és ajánlotta önnek.
Egyébként is, ki ne szeretne luxusillatot alacsony áron?! Netán Chanel vagy Dior illatokat élvezni kevés pénzért, esetleg ilyen ajándékot beszerezni párezerért? A parfümutánzók nem vádolhatók hamisítással, mivel az illatok megnevezésében kis változtatásokat eszközölnek. De vajon az utánzat tényleg a legjobb megoldás?
A következőkben felvázoljuk, hogy miért érdemes eredeti illatszerekre szavazni.
Jól sikerült illatvariációt életre kelteni nem kis munka és erőfeszítés. A megfelelő illatkeverék létrehozásán kívül a célközönség is fontos szerepet kap. Kit kell megszólítania az illatnak, milyen érzéseket vált ki a viselőjéből és a körülötte lévőkből? Hogyan tükröződik mindez a termék nevében vagy csomagolásában. Milyen marketing stratégiát érdemes választani? Ilyenekről és hasonlókról egy vagy több évvel azelőtt születik döntés, hogy a termék a parfümériába kerülne.
Minden illatmester nagy illatmű létrehozásáról álmodik, ez azonban nem sokaknak adatik meg. Az ikonikus illatok mögött álló izgalmas történetek évszázadok óta generációról generációra szállnak. Ilyen például Ernest Beaux története, aki 1920-ban 10 illatösszetételt hozott létre, amelyekből Coco Chanel kiválasztott 5-öt, ez pedig megalapozta a világ egyik leghíresebb parfümalkotását, a Chanel No.5-t, Coco szerint gyermekkora árvaházi élményeinek illatát. Az ilyen formán létrejött parfümben a rézkatlanokban kifőzött ruhanemű, fűszerként szárított nőszirom, rózsafával és verbénával átitatott szekrények, a helyi kertből szedett jázminnal, levendulával kevert faggyúszappannal súrolt padlók, falak és testek illata keveredik.
Egyetlen utánzat sem nyújtja azt a magaskategóriás kiválóságot, amit egy eredeti illatalkotás kínál. Ez utóbbi ugyanis ideális eszköznek bizonyul az élet szépségeinek mélyreható érzékelésében. Az ilyen illatokkal minden nap átélhető valami különleges és megérint a luxus. Ha szert teszünk rá, garantáltan csodálókra találunk. A másik dolog pedig, hogy a szexualitás szintjeit semmi nem mozgatja meg annyira, mint egy hatásos, jól megválasztott illat. Ne feledje, egy illatszer akár sorsfordító is lehet...
Csinos külső híján egy finom illatnak kevés esélye van. A parfümmárkák ezt jól tudják és illatalkotásaik megfelelő „csomagolására” nagy hangsúlyt fektetnek. Ha valaki egy kicsit is otthon van az illatszerek világában, rögtön felismeri, milyen illatot vesznek elő egy-egy ridikülből. Akár díszes Roberto Cavalli vagy Marc Jacobs Daisy illatokra, esetleg a CH Good Girl cipellőre kerül a választásra, akár a hagyományos francia eleganciát tükröző Chanel vagy Guerlain illatokat preferálja, egy adott társaságban azt mutatja, ki is ön valójában, milyen értékeket képvisel és hová tart. Röviden, az illatszer fontos divatkiegészítő.
Az erdeti illatszerek illata alapvetően tartósabb. Sok esetben zuhanyzást követően is finoman érezhetőek a bőrön, sokáig tart pl. a ruhán is vagy a hajon. Az utánzatoknál erről szó sincs. Tartósságuk ugyanis tiszavirág életű. Ne feledjük viszont azt sem, hogy még a legjobb parfümnek sem tesz jót a meleg, a nedvesség és a napfény. Az illatkoncentrációk számára a legjobb, ha a környezet sötét, száraz és hűvös. Az illatszerek ideális tárolása az eredeti dobozban, max. 20°C hőmérsékletű helyiségben történik. Jó megoldás még a pipereasztal, még jobb pedig a hálószobában egy fiók.
A felvitelt követő első percekben az utánzat csaknem azonosan hathat, mint az eredeti illat. Ahogy azonban elkezd kibontakozni, az illat részletessége valahogy elmarad. Egy működő illatpiramis létrehozása alappal, szívvel, fejjel ugyanis nem kis feladat. A világon csupán 200-300 igazán ügyes parfümőr tevékenykedik. Ezek az emberek rengeteget tanultak, és a művészetük nem kis áldozatot követel. A gondos munka minden egyes rétegben tökéletesen fellelhető, különösen egy-egy utánzattal összevetve. Ez utóbbi esetében könnyen előfordulhat, hogy az adott illat egy óra elteltével már egyáltalán nem érezhető.
A fentiek értelmében érdemes átgondolni, hogy az illatutánzat ára tényleg előnyös-e a különböző szempontokat figyelembe véve. Képes lenne a szívén viselni, hogy rövid ideig lenne az adott illat érezhető, és környezete sem kedveskedne dicsérő szavakkal? Nos, az utánzat egyszerűen nem eredeti illat. Illatkompozíciója, összetétele csupán hasonlít az eredeti márka termékére. Ismerjük el, az ilyen flakonba zárt illat arról árulkodik, hogy szeretnénk, de nem tehetjük meg...
Ha tanúsítvánnyal rendelkező parfümériában vásárolunk, nincs okunk félelemre. Ha mégis kételyeink támadnak vagy problémáink adódnak egy-egy illat kapcsán, a parfümériák nyíltan adnak lehetőséget reklamáció benyújtására, és ennek értelmében a világmárkák termékeire 2 év garanciát vállalnak. Ha az átvétel nem felel meg az adás-vételi szerződésben foglaltaknak, a vásárlónak joga van a terméket becserélni, kedvezményben részesülni vagy elállni a szerződéstől. Ezzel szemben az olcsó utánzatokra logikus módon nincs eredetiség garancia. Így pedig nincs értelme bármit is reklamálni rajta.
Vigyázat, a legális illatutánzatok (imitációk) piacon, utcai árusok standján vagy online is kaphatók, és ugyanilyen módon foghatunk ki hamisítványokat is. Az ilyen törvénytelen imitációk az eredeti doboz, parfümös üveg hasonmásaként akarnak megjelenni, de tartalmuk általában nem tesztelhető, nem reklamálható, ráadásul esetenként az egészségre is káros lehet. Egy tucatüvegben ne is várjunk eredeti illatalkotást...
Hogyan térjünk ki a csalás elől? A bizalmatlanságon kívül fontos, hogy a kockázatosnak ígérkező vásárlás ne menjen végbe, és megtanuljunk különbséget tenni a hamisítvány és az eredeti illat között.
A Parfimo.hu webshop folyamatosan széleskörű, elérhető áron beszerezhető és mindennapi vonzó akciókkal váró hiteles termékkínálata lehetővé teszi, hogy a világhírű illatok bármelyike az öné legyen. Ráadásul sok-sok információval szolgálunk a híres és kevésbé ismert parfümmárkák termékeiről. Az Illatenciklopédia is remek tippekkel, tudásanyaggal várja, de tájékozódhat az egyes termékekről a vásárlói értékelésekből is.
Illattipjeinknek köszönhetően nem okoz többé gondot az eredeti illatszer és az illatimitáció közti vesződés. Itt egy kis ízelítő a híres, ugyanakkor elérhető áron kapható illatszerekből:
Eredeti illatszer a cél? Kompromisszumot nem ismerve tudja magáénak a vágyott illatot! Ismerje meg az aktuális árakat a Parfimo.hu Slágertermékek büszke kategóriájában. Csupán néhány kattintás és minden idők legsikeresebb illatai otthonra találnak önnél: Christian Dior, Dolce&Gabbana, DKNY, Lancome, Elizabeth Arden, Prada, Thierry Mugler és sok egyéb. Valljuk be, az illatimitációknak esélyük sincs mellettük.