Olyan illatra vágyik, amely a lehető legjobban kiemeli az egyéniségét? Esetleg ajándékot keres egy rendkívüli személynek, és nem elégszik meg az általános kínálattal? Vadásszon le egy niche illatot!
Ez az izgalmas illatalkotás kisebb vásárlói csoportok igényeit elégíti ki, akik hajlandóak busásan megfizetni a vele járó rendkívüli minőséget, amit az összetevők, a merész illatválasztások és a művészi megmunkálás, valamint a dizájnos parfümös üveg látványa nyújt. A niche parfümök a hagyományos parfümőrség mesterségének továbbfejlesztése. Ezek az illatok minden részletükben kiemelkedőek, és viselőjük bárhol jár, mindig remekül képviselteti magát. Engedje be életébe, engedje be szívébe ön is.
A niche parfümök kitöltik a kis repedéseket, mélyedéseket a parfümvilág színterén. A kategória elnevezése a francia niche szó alapján történt, jelentése mélyedés, fülke, sarok. A niche parfümök az igényes és merész egyéneket szólítják meg, akik el akarnak térni a főáramtól. Előállításuk elsősorban nem kereskedelmi jellegű, sokkal inkább avantgárd, valami rendkívül kreatív.
A legdrágább ilatok a leggondosabban válogatott alapanyagokból tevődnek össze. Ilyen az éjjel szedett jázmin, Grasse-i levendula, damaszkuszi rózsa, vagy értkes fafélék, fűszerek, valódi ámbra, de az ezüst tömjén, gázolaj, abszint vagy puskapor is.
A niche illatok képesek megteremteni különböző helyek légkörét, és emberi történeteket mesélni. A Maison Francis Kurkdjian Aqua Celestia lime-menta uniszex Eau de Toilette az égbolt és a tenger kékének összeolvadását érzékelteti. A mai napig érvényes, hogy a „haute parfumerie” típusú illatok soha nem mennek ki a divatból. Határozottan megéri gazdagítani velük az otthoni illatgyűjteményünket.
Az illatszerek megszokott előállításától a niche parfümöket a sokéves tradíció, az előkelő parfümös üvegek különböztetik meg, amelyeket olykor drágakövek díszítenek. Ezenkívül vegyi anyagoktól mentesek, és az illatkeverékek kiemelkedően tartósak. Jellemzően kézzel készített, kis példányszámban kapható termékek. A tehetséges parfümőrök az illékony érzelmeket művészi alkotásokká emelik.
Mi a különbség a designer és a niche parfümök között? Míg a desginer illatok egy márka arculatához illeszkednek, és céljuk, hogy minél több érdeklődőt vonzzanak magukhoz, és hogy ideális esetben azonnali világszintű terjeszkedésbe kezdhessenek, a niche parfümök arra törekednek, hogy kielégítsék az egyediséget keresők igényeit, ami nagyban eltér a tömegeket bevonzó illatoktól.
A niche parfümök híres képviselői: TOM FORD, Acqua di Parma, Montale Paris, Maison Francis Kurkdjian, The Different Company, Creed, Armani Privé, By Kilian, Jo Malone, ETRO, Amouage, Carner Barcelona, Tiziana Terenzi, Annick Goutal.
Egy illatszer, köztük a niche parfüm erejét a parfümkompozíció (illatösszetevők) százalékos aránya határozza meg koncentrált alkoholban mérve. Bemutatjuk az alapvető niche illatkompozíciókat példákon szemléltetve:
Az Eau de Cologne és Eau de Toilette illatok használata leginkább nappalra ajánlott, az Eau de Parfum és a parfüm ideje pedig estefelé jön el. Ünnepi alkalmakra, estélyekre garantáltan érdemes drága niche illatot választani. Nyáron a könnyebb virágos és citrusos illatok tarolnak, a téli időszakhoz inkább a nehezebb orientális és fűszeres aromák passzolnak.
Ezek az exkluzív niche parfümök hagyományosan háromrétegűek:
A The Different Company Un Parfum d´Ailleurs et Fleurs női Eau de Toilett feje narancsból, fekete ribizliből és mandarinból áll. A szíve csillagánizst és hársfavirágot rejt. Az alapban pézsma és tubarózsa lakozik. A Creed Aventus férfi Eau de Parfum meghatározó illatjegyei a fejben a bergamott, a fekete ribizli, az ananász és az alma. A szívet pacsuli, rózsa, nyírfa és marokkói jázmin jellemzi. Az alapban vaníliát, pézsmát, tölgyfamohát és valódi ámbrát találunk.
Számos niche illat azonban úgymond lineáris – nincs meghatározva az illat feje, szíve és alapja. Példaként az igencsak keresett afrodiziákumként ható uniszex TOM FORD Oud Wood Eau de Parfum említhető, amelyet az ámbra, a vetiver, a kardamom, a szantálfa, a tonkabab, a vanília, az agarfa, a brazil rózsafa és a szecsuáni bors egysége alkot. Az agarfa füstös illatának köszönhetően ez a niche illat gondolatban röpke pillanat alatt egy bhutáni meditációs templomba röpíthet.
A niche illatok közül számos uniszex illatalkotás kerül ki. Ezek rendre megfelelnek nőknek és férfiaknak egyaránt. Így a párok akár ugyanazt az illatot is használhatják. Egy biztos, sok izgalomnak néznek elébe, és ez igencsak ígéretes. Mivel az illatszerek az adott egyén természetes illatával keveredve szabadulnak fel a bőrről, akkor sem tűnnek unalmasnak, ha ugyanazt az illatszert többen használják. Ráadásul egy háztartásban így elég, ha egy parfümös üveg díszeleg a polcon, nem beszélve arról, hogy jelentős pénzmegtakarítást is jelent. Egy jól megválasztott niche parfüm akár ajándékozható is pároknak. Például friss házasoknak, szülőknek karácsonyra, házassági évfordulóra és hasonló nagy alkalmakra.
A borsosabb árú és koncentráltabb niche parfümök többnyire tovább érezhetőek a bőrön vagy akár a ruházaton, mint társai. Ennek ellenére érdemes javítani a tartósságukat a bőr előzetes bekrémezésével. Használjunk ehhez semleges illatú kenőcsöt vagy krémet, esetleg testápoló tejet. Használatkor ügyeljünk arra, hogy az illat felvitele a bőr pulzuspontjaira történjen. Ilyen a csuklóhajlat, a nyak, a halánték, a fül mögötti terület, a könyökhajlat és a boka. Ezeken a pontokon az illat tovább tart, mivel a test melegebb részein találhatók. Az illatok tartóssága növelhető azonos termékcsaládba tartozó vagy hasonló összetevőket tartalmazó kozmetikumok használatával. Gondolunk itt a testápoló krémekre, tusfürdőkre és hasonlókra. Egyes márkák illatszerek kiegészítőiként kínálnak ilyen termékeket.
Statisztikai adatok alapján a webshopunk legnépszerűbb niche illatmárkái a következők: TOM FORD, Acqua di Parma, Montale Paris. Közkedvelt még a Maison Francis Kurkdjian, The Different Company vagy a Creed. Nézzük meg őket közelebbről, és lássunk néhány tippet a férfi és női niche illatok kiegészítő termékeire.
A neves amerikai divattervező és rendező Tom Ford illatmárkája előkelő niche illatokat kínál a legigényesebb vásárlókat is kiszolgálva. A régi apatikák gyógyszereit idéző parfümös üvegekbe zárt illatok rendkívüli módon képesek kiemelni az egyéniséget. Az orientális-vrágos TOM FORD Velvet Orchid női Eau de Parfum például puha bársonyra emlékeztet. Uralkodó illatjegye a csábító jácint, a magnólia, a pacsuli, és az ylang-ylang. Azok, akik szeretnek mindig egy lépéssel előbbre járni, és szívesen veszik, ha minden figyelem rájuk szegeződik, érdekesnek fogják találni a TOM FORD Fucking Fabulous Eau de Parfum illatot. A provokatív elnevezésű merész uniszex illat tökéletesen beleillik a szabadelvű 21. századba. Fő összetevői a bőr, a keserű mandula és a tonkab. Különleges illatösszetevő után sóvárog? Szerezzen be egy TOM FORD niche illatot, ami 100%-os elégedettséget ígér.
A fenomenális Acqua di Parma olasz márka már 1916-ban létrejött. Korán hírnevet szerzett elegáns art deco stílusú parfümös üvegbe zárt frissítő Eau de Cologne illatának köszönhetően. Olyannyira különleges volt, hogy a hollywoodi aranykor sztárjainak kedvelt szuvenírtárgya lett. Az uniszex Acqua di Parma Colonia összetétele mindmáig változatlan maradt. Manapság nagy népszerűségnek örvend még az Acqua di Parma Blu Mediterraneo Chinotto di Liguria 2018-ban megjelent uniszex niche Eau de Toilette illat is. Fő összetevőjeként az apró, enyhén kesernyés chinotto citrusféle említhető, amely az olasz Liguriában terem. Az alapréteget az érzéki pézsma és a nyugtató hatású pacsuli szövi át. Az illatalkotás az azúrkék flakon küllemének köszönhetően a Földközi-tengernél tett nyaralások hangulatát idézi. A kecses, bájos és elegáns Acqua di Parma Peonia Nobile női niche Eau de Parfum pedig a bódító bazsarózsa illatának szépségéből szerzett inspirációt, így lett az illat kulcsösszetevője.
Netán az erotizáló arab illatok vonnzák? Azok, amelyek agarfát, rózsát, jázmint, meleg fűszereket, pézsmát, vaníliát, vetivert, cédrust vagy szantálfát tartalmaznak? Bátran válasszon illatot a francia Montale Paris kínálatából. Talál köztük szerelmi és boldogság bájitalokat, régmúlt leporolatlan titkokat, valamint finom ínyencségeket. Pierre Montale parfümőr női, férfi, de elsősorban uniszex illatokat kever. Friss és fűszeres illatjegyekről van szó, amelyek férfiakat és urakat egyaránt megszólítanak. Sok esetben értékes agarfát, afrodiziákumként ható, agarfából nyert aromás gyantát, saspáfrányt tartalmaznak. A Montale Paris rafinált orientális niche parfümök leginkább a hűvös évszakokban, esti programokra ajánlottak, azonban nappali is viselhetőek. A legjobb értékeléseket kapott illatok a Montale Paris Wild Aoud vagy a Montale Paris White Musk.
Francouz arménského původu Francis Kurkdjian (ročník 1969) patří mezi nejuznávanější parfémáře dneška. Kromě jiného je autorem slavné vůně Jean Paul Gaultier Le Male (1995). Po sérii oborových úspěchů založil roku 2009 vlastní značku. Z její dílny pochází také unisex toaletní voda Aqua Vitae nebo dámská parfémovaná voda Feminin Pluriel. Slovo Maison (dům) parfémář zařadil před své jméno, aby přiblížil duši, historii a obyvatele pravého domova, kteří se vždy rádi vyhledávají přátelská setkání. Emoce spojené se slovem „dům“ oživují sen Francise Kurkdjiana: vytvářet okolo sebe auru štěstí, povzbuzovat a těšit ostatní. Vyzkoušejte i vy vonné směsi posilující ženské sebevědomí a mužskou fantazii – niche parfémy značky Maison Francis Kurkdjian. Všechny vynikají prvotřídní kvalitou a dlouhou výdrží.
A francia The Different Company niche illatmárka már a nevében is „másságot” hordoz. Leginkább a Rose Poivrée rózsával teli Eau de Parfum illat terjedt el, illetve az uniszex Sens & Boiss Eau de Toilette a cédrus és az ibolya kontrasztos akkordjaival. A The Different Company illatkeverékei az igényes, ambíciózus vásárlók figyelmét keltik fel, és nem csupán összetételüknek, de a gondosan kiválogatott alapanyagok lelkiismeretes feldolgozásának is köszönhetően. Kétségkívül az ön vonzerejét is erősíteni fogja. A kínálatban az összes ismert illatcsalád megtalálható. Minden egyes illatalkotás a márka jellegét tükrözi, amit a perfekcionizmus és végeláthatatlan kreativitás hat át. A The Different Company 2000-ben jött létre, alapítói Jean-Claude Ellena és Thierry de Baschmakoff. Később a The Different Company niche illatágához az alapító lánya Celine Ellena is csatlakozott.
A francia Creed niche illatok lenyűgöző, 1760-ba visszatekintő hagyománnyal büszkélkednek. Méltán az illatvilág nagyjai között foglal helyett. Évszázadok óta ad stílust előkelő ügyfeleinek. Olyan személyiségek viselték, mint Viktória királynő, Sissi, Sir Winston Churchill, John F. Kennedy vagy Grace Kelly. Ön is megkaphatja ám! Engedjen meg magának egy kis kényeztetést a Fleurs de Gardenia Eau de Parfum jóvoltából, amely mámorító virágos illatával felébreszti az érzékeket. A luxuskivitelű illatkompozícióban leheletnyi rózsabors, cédrus és pacsuli érezhető. Az urak gyakran választják a Viking fás Eau de Parfum illatot, amely a Napólon inspirálta híres Aventus illat utódja. A hosszú viking hajók inspirálták, végtelen útjaik a tengeren, a vikingek számos győzelme, szabadelvű gondolkodása, kitartása és tengerészeti tapasztalatai. Érezze bőrén a vikingek sikerét ön is!
A niche parfümök valóságos parfümkincsek. A-tól Z-ig eredetiség jellemzi őket. Szerezze be a Parfimo.hu-ról kényelmesen online és teljes bizalommal a származásukat illetően.