Panaszkezelés rendje
Ellentmondás az adásvételi szerződéssel
Ha az áru az átvételét követően megállapítást nyer, hogy az nem felel meg az adásvételi szerződésben foglaltakkal (a továbbiakban: hibás teljesítés), a fogyasztó (vevő) jogosult arra, hogy az eladó díjmentesen és indokolatlan késedelem nélkül az árut a szerződésnek megfelelő állapotba hozza, mégpedig a fogyasztó (vevő) kérésének megfelelően, az áru kicserélésével vagy kijavításával. Amennyiben ez nem lehetséges, a fogyasztó (vevő) ennek megfelelő árleszállítást kérhet vagy elállhat a szerződéstől.
Ez nem alkalmazható abban az esetben, ha a fogyasztó (vevő) már az áru átvétele előtt tudott a hibás teljesítésről, vagy azt maga okozta. Ha az áru átvételétől számított 6 hónapon belül derül ki a hibás teljesítés, úgy az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a fogyasztó által felimert hiba már az áru átvételekor fennállt, feltéve, hogy ez a vélelem nem ellenkezik a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Hibás teljesítésről akkor beszélünk, ha az értékesített termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. az eladó, a gyártó vagy azok képviselője által leírtaknak vagy az általuk közzétett reklámoknak, vagy a termék minősége és használati tulajdonságai az adott terméktípus esetében nem felelnek meg a jogszabályoknak, nem megfelelő a mennyiségük, méretük vagy súlyuk, nem felel meg az eladó által feltüntetett célnak vagy nem a meghatározott célra használhatók. Szavatossági idő
Minden termékre 24 hónapos szavatossági idő érvényes. A szavatosság nem vonatkozik a következő esetekre:
- A termék nem megfelelő vagy nem szakszerű használat miatt károsodott
- A termék természeti esemény bekövetkezése miatt károsodott
- A termék normál elhasználódás (kopás) miatt károsodott
A szavatossági idő a termék átvételének napján veszi kezdetét, és ez az időszak annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a termék a szavatossági időtartam során javítás alatt volt. Az árucserével újabb 24 hónapos szavatossági időszak veszi kezdetét.
A szavatossági jogok érvényesítése során a bizonyítási teher a vevőn van.
A reklamáció érvényesítése
Ha a szavatossági idő alatt hiba merül fel, a vevő a hiba jellegétől függően a következő szavatossági jogokat érvényesítheti:
- ha elhárítható hibáról van szó, a vevőnek joga van a hiba díjtalan, rendes és határidőben történő kijavításához. Joga van a hibás termék kicserélésére; ha aránytalanul súlyos hibáról van szó és a hiba kijavítása nem lehetséges, Ön jogosult a vételár leszállítására, vagy joga van elállni az adásvételi szerződéstől;
- ha nem elhárítható, a termékhasználatot jelentősen akadályozó hibáról van szó, Ön jogosult a termék kicserélésére vagy jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől;
- ha több elhárítható és gyakran előforduló, termékhasználatot jelentősen akadályozó hibáról van szó, Ön jogosult a hibás termék kicserélésére vagy jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől
- ha nem elhárítható, ugyanakkor a termékhasználatot nem akadályozó hibáról van szó, és Ön úgy dönt, hogy nem kér termékcserét, Ön jogosult ennek megfelelő árleszállításra a vételárból vagy jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől
Az allergiás reakció vagy más egészségügyi problémák nem tekinthetők termékhibának, az ugyanis egyéni reakció a termék bizonyos összetevőjére.
A vásárló köteles a kapott terméket átnézni, és indokolatlan halasztás nélkül tájékoztatni az eladót a talált hibákról. A vásárló a következő lehetőségek közül választhat a jogos reklamációja bejelentésére:
• az Üzemeltető weboldalán található, átkattintással elérhető egyszerű formanyomtatvány kitöltésével
• az üzemeltető info@parfimo.hu e-mail címén,
• a +36 1 9555758 telefonszámon
Ezt követően pedig köteles a reklamált terméket visszaküldeni – nem utánvéttel – az üzemeltető címére. Fontos információ: A csomagok személyes átadása nem lehetséges. A visszaküldeni kívánt csomagokat szíveskedjen az említett módon, postai úton, nem utánvétes formában a lenti címre küldeni. Az űrlap online változatának kitöltése esetén nem szükséges azt kinyomtatni és a reklamált termékekhez csomagolni. Amennyiben nem él az online reklamációs űrlap kitöltésének lehetőségével, csomagolja a reklamálni kívánt termékekhez az eladási bizonylat/számla másolatát és a kitöltött, kinyomtatott reklamációs formanyomtatványt, amelyet ITT tölthet le.
Kivételesen előfordulhat, hogy a reklamált termék(ek) becsült értéke alacsonyabb, mint a visszaküldésnél kifizetett szállítási díj. Ilyen esetben első lépésként, kérem, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal a +36 1 9555758 telefonszámon vagy az info@parfimo.hu e-mail címen. Ügyét egyedileg bíráljuk el, és közösen megtaláljuk a lehető legjobb megoldást.
EXPANDECO - Parfimo
FLK - Magyar Posta
Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18
2151 Fót
Magyarország
Az eladó lehetőség szerint azonnali döntést hoz a reklamációval kapcsolatban, összetettebb, bonyolultabb esetekben pedig 3 napon belül dönt. Ebbe az időszakba nem számít bele a bevizsgáláshoz szükséges idő, ami a termék vagy a szolgáltatás függvénye és amelynek időtartama az eladó hatáskörén kívül áll. A reklamáció kezelésére, beleértve a hiba elhárítását, indokolatlan késedelem nélkül kerül sor, de legkésőbb a reklamáció érvényesítésétől számított 30 napon belül, amennyiben nem születik megegyezés más időpontról az eladó és a fogyasztó között. A reklamáció ügyintézésére kijelölt időszak betartásának elmulasztása esetén a fogyasztó azonos jogokkal rendelkezik, mint a nem elhárítható hibák esetében.
A reklamáció kezeléséről az eladó e-mailben értesíti a fogyasztót. Amíg erre nem kerül sor, a reklamációkezelés nem tekinthető lezártnak. A reklamációkezelés folyamatáról a fogyasztó telefonon érdeklődhet: +36 1 9555758.
Jogos reklamáció esetén az eladó visszatéríti a minimális szállítási díjat. Ha a vásárló drágább futárszolgálatot választ, mint a feltüntetett legalacsonyabb árú szállítási mód vagy a hagyományos postaszolgálat, az eladó csak a vásárlás idején elérhető legalacsonyabb árú szállítási mód összegét téríti meg.
Nem jogosult reklamáció esetén az eladó köteles írásban megindokolni a reklamáció elutasítását, és a fogyasztó nem jogosult a reklamációval járó költségeinek visszatérítésére, így az eladó sem jogosult a keletkezett költségeinek visszatérítésére.