A jelen Általános Szerződési Feltételeket a www.parfimo.hu webshopban (a továbbiakban: „webshop”) történő termékek online vásárlása során kell alkalmazni. A weboldal üzemeltetője és egyben a termékek eladója az el nino parfum, s.r.o. (bejegyzett székh. Pražská 1816, 509 01 Nová Paka, Cseh Köztársaság, statisztikai számjel: 25292285, bejegyezve a Hradec Králové-i Kerületi bíróság által vezetett cégjegyzékben, ügyszám: C 13548), a továbbiakban: „üzemeltető”, vagy „eladó”. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban „Ptk.”) rendelkezései az irányadók. Az eladó és egy másik természetes személy (a továbbiakban „vevő”) között a webshopban történő vásárlás során létrejött adásvételi szerződéssel (a továbbiakban „adásvételi szerződés”) összefüggésben vagy az alapján keletkezett, a szerződő felekre kölcsönösen vonatkozó jogok és kötelezettségek vonatkozásában a jelen ÁSZF és a Ptk rendelkezései az irányadók. A webshopot az eladó a www.parfimo.hu internetes címen található weboldal webfelülete segítségével üzemelteti (a továbbiakban „weboldal”). Az üzleti tevékenység a következő országok területére korlátozódik: Európai Gazdasági Övezet (EHP), Svájc, Egyesült Királyság és/vagy Normann-szigetek.
Minden www.parfimo.hu webshopban leadott rendelés kötelezettségvállalást von maga után. A rendelés elküldésével a vevő megerősíti, hogy a jelen ÁSZF tartalmával, továbbá a reklamáció menetével megismerkedett és azokat elfogadja.
(a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében)
A fogyasztónak jogában áll indoklás nélkül az áru átvételétől számított 14 napon belül elállni a szerződéstől.
A rendelkezésben foglalt jogának gyakorlása érdekében a felhasználó köteles a szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről egyértelműen tájékoztatni a „PARFIMO.HU”-t a visszaküldeni kívánt áru és a megrendeléssel és a szállítással kapcsolatos részletek feltüntetésével, beleértve különösen, de nem kizárólagosan a rendelés tartalmát és értékét, a megrendelést leadó személy adatait, információkat a csomagot átvevő személyről, valamint a kézbesítés időpontját.
A fogyasztó kitöltheti az Üzemeltető weboldalán az „elállás a szerződéstől” megnevezésű elektronikus űrlapot. De letöltheti az űrlapot pdf formátumban is, ezt pedig aláírva az info@parfimo.hu e-mail címre küldi.
Amennyiben a fogyasztó eláll a szerződéstől, a vállalkozó indokolatlan késedelem nélkül visszaszolgáltatja a szerződés értelmében azonos módon megkapott rendelés teljes összegét, beleértve a szállítási díjat, a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül. A csomagnak tartalmaznia kell minden dokumentumot, beleértve a számlamásolatot vagy a szerződés létrejöttét hitelesen alátámasztó egyéb dokumentumot. A szerződéstől való elállás vagy reklamáció esetén, a vevő köteles a terméket az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az eladó részére. A visszaküldött termék eladóhoz érkezését követően az eladó a vételárat bankszámlára utalással fizeti vissza a fogyasztó részére. A vállalkozó csak abban az esetben szolgáltatja vissza a vételárat egyéb módon, ha a fogyasztó ehhez kifejezetten hozzájárul, és ha ez a vállalkozó számára nem jelent további költségeket. A termék visszaküldése esetén a fogyasztó postaköltsége csak a piacon elérhető legolcsóbb szállítás díj mértékéig téríthető meg. Amennyiben a fogyasztó a legolcsóbb kézbesítéstől eltérő, más módon juttatja vissza a terméket a vállalkozónak, a fogyasztó által fizetett díj és a legalacsonyabb összegű szállítási díj különbözete fogyasztó költsége, annak megtérítésére nem jogosult. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a szerződés az Általános Szerződési Feltételek és a vonatkozó jogszabályok értelmében hatályát veszti. A szerződéstől való elállást követően az árut az eladónak indokolatlan késedelem nélkül kell visszaküldeni. Amennyiben a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az áru visszaküldésével járó költségek őt terhelik.
A vevő részére visszafizetett vételár összegébe az eladó egyoldalúan beleszámolhatja a termék(ek)ben okozott kár összegét, kártérítés jogcímén.
A termék átvételéig az eladónak joga van elállni az adásvételi szerződéstől. Ez esetben az eladó a vevőnek a vételárat indokolatlan késedelem nélkül visszafizeti, mégpedig készpénzmentesen a vevő által megadott bankszámlaszámra.
Amennyiben az eladó az áruval ajándékot is küld a vevőnek, az így létrejött ajándékozási szerződés feltételhez kötött ajándékozást foglal magában, ami alapján abban az esetben, ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az árun kívül a vevő köteles az ajándékot is visszaszolgáltatni az eladónak.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése értelmében a fogyasztónak a következő, jelen ÁSZF alapján létrejövő adásvételi szerződések alapján értelmezhető – esetekben nem áll módjában elállni a szerződéstől:
Az áru visszaküldésére kijelölt cím az adásvételi szerződéstől való elállás esetén:
EXPANDECO - Parfimo
FLK - Magyar Posta
Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18
2151 Fót
Magyarország
Az eladónak jogában áll törölni a rendelést. Ilyen esetben az eladó – egyeztetés céljából (a megrendelt termék
becserélése, rendelés törlése stb.) – haladéktalanul köteles értesíteni a vevőt telefonon vagy e-mailben
A rendelés idején érvényes és végleges vételárak a weboldalon a termékek mellett kerülnek feltüntetésre és tartalmazzák az áfa összegét. A vevőnek lehetősége van a rendelés elküldése előtt tájékoztatást kérni az ajánlat érvényességi idejéről az info@parfimo.hu e-mail címen.
Termékek megjelenítése
Előfordulhat, hogy a termékfotók és leírások csak tájékoztató jellegűek és a ténylegesen megküldött termék csomagolása eltér a weboldalon feltüntetett fotótól vagy leírástól.
Az eladó különböző kedvezményeket biztosít (hűségkedvezmény, mennyiségi kedvezmény stb.). Minden kedvezmény felhasználása előre meghatározott szabályhoz kötött.
Amennyiben az adott kedvezmény vagy a kedvezménykupon érvényesítése során ellentmondás keletkezik, az eladónak jogában áll a kedvezmény vagy kedvezménykupon érvényesítését visszautasítani. Ilyen esetben az eladó ezt közli a vevővel és tájékoztatja, hogy lehetősége van leadni a rendelését, de a kedvezmény vagy kedvezménykupon nem érvényesíthető. Minden kedvezmény vagy kedvezménykupon – eltérő rendelkezés hiányában – csak egyszer használható fel. A kedvezmény többszöri felhasználása esetén az eladónak jogában áll az ilyen kedvezmény felhasználását elutasítani. Amennyiben a kedvezményt olyan vevő érvényesíti, aki nem fogyasztó, az eladónak jogában áll az adott kedvezmény vagy kedvezménykupon érvényesítését elutasítani. Amennyiben a kedvezménykupon értéke meghaladja a teljes vásárlás összegét, a vásárlási különbözet nem átvihető új kuponra, és a kimerítetlen összeg nem kerül kifizetésre.
A kézbesítést a vevő által a vállalkozó által megadott listából kiválasztott szállítócég biztosítja. Az áru az ügyfél által megadott címre kerül kézbesítésre, az áru kiküldéséről az ügyfél előzetesen értesítést kap e-mailben vagy a szállítótól kapott SMS formájában. A kézbesítés a megszokott munkaidőben munkanapokon történik.
5000 Ft alatti rendelés esetén 300 Ft csomagolási díjat számolunk fel. A kisebb rendelésekre vonatkozó csomagolási díj a csomagolóanyagok és a raktári dolgozók munkájával járó költségek fedését segíti.
A megrendelt áru kézbesítésére az alábbi szerződött partnereink közül választhat:
Áruátvétel
A vevő, aki nem fogyasztó, köteles a megrendelt árut átvenni, a csomag sértetlen állapotát ellenőrizni az áruban talált esetleges hibák felismerése érdekében. Az áru sérülésének észlelése esetén a vevő köteles ennek tényét a kézbesítő által felvett jegyzőkönyvbe foglalni. Amennyiben a vevő a sérülést vagy hiányosságot a csomag átvételét követően észleli, haladéktalanul jeleznie kell ezt az eladó felé.
Amennyiben a vevő fogyasztó, számára szintén javasoljuk a fent említett eljárás betartását, mivel így megakadályozhatja az esetleges nehézségeket. Amennyiben a fogyasztó (vevő) az említett eljárást nem tartja be, joga a reklamáció érvényesítésére nem sérül.
A szerződő felek jogai és kötelességei a hibás teljesítésből következő jogérvényesítés tekintetében a hatályos jogszabályokban foglaltak (Ptk. és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet) az irányadók.
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a vevő választása szerint:
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. A vevő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az eladóval közölni.
Minden termékre 24 hónapos szavatossági idő érvényes. A szavatosság nem vonatkozik a normál elhasználódás (kopás) miatti károsodásra. A szavatossági feltételek, a hibás teljesítés és az irányadó eljárási rend, valamint a reklamáció menete a Panaszkezelés rendje megnevezésű dokumentumban kerül rögzítésre.
Vita esetén üzemeltető kiköti a Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességét a jelen ÁSZF hatálya alatt álló fogyasztói jogvitákra. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei: http://bekeltet.hu/ , cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefon: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu.
Az eladó a vevő felé irányuló tájékoztatási kötelezettségét az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendelete alapján, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésének értelmében (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban „Rendelet”, vagy „GDPR”), a vásárló személyes adatainak feldolgozását illetően a szerződés teljesítése, a jelen szerződés megtárgyalása, valamint az eladó közjogi kötelezettségeinek teljesítése céljából az eladó különálló dokumentumban teljesíti.
A vevő tájékoztatása a felhasználói fiókjában vagy a megrendelésben megadott elektronikus levelezési címre történik. A vevő által hibásan megadott adatokból eredő károkért eladó felelősségre nem vonható és vevő felé semmiféle kötelezettséggel nem tartozik.
Jelen Általános Szerződési Feltételeket az eladó a weboldalon, továbbá a vevő részére a megrendelést követően küldött visszaigazolásban feltünteti. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit eladó egyoldalúan jogosult módosítani azzal, hogy felekre a megrendelés napján hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezései kötelezően alkalmazandók. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása esetén az info@parfimo.hu e-mail címen vevő jogosult igényelni az Általános Szerződési Feltételek megrendelés napján hatályos változatát. Jelen Általános Szerződési Feltételek és a Panaszkezelés rendje dokumentumban feltüntetett reklamációra vonatkozó feltételek 2024. március 22-én lépnek hatályba.
Az Általános Szerződési Feltételek és a Panaszkezelés rendje dokumentum egyoldalú változtatásának jogát fenntartjuk.